Friday, July 15, 2011

aku tidak mulia.....



aduhhhhhhhhhhhh!!!!.........keluhan panjang yang mebuatkan nafasku bagai tersekat di kerongkong...tersekat dengan segala permasalahan dan persoalan yang sering bermain-main di benak fikiranku....AKU INGIN BERUBAH....aku kenal diri aku lebih dari orang lain...aku terlalu banyak lakukan dosa....aku sering lalai dan lupa....aku TAHU tapi aku BUAT juga...aku TAHU salah tapi aku BUAT juga...aku TAHU semua pasal itu tapi aku BUAT juga.....arghhhh!!!!!masihkah ada peluang untuk aku BERUBAH????Ya Allah,masihkah ada peluang untuk hambaMU ini...hambaMU yang TAHU segala berkaitan yang dia lakukan itu SALAH dan DOSA tapi masih tetap BUAT juga...kuatkan lah hatiku ini agar dapat terus iltizam dan istiqamah dalam usahaku BERUBAH dari diriku yang DULU kepada yang BARU....aku perlu berubah...aku SEDAR,aku telah jauh dari Allah suatu ketika dahulu....kenangan itu bagaikan menghantui diriku...aku hanyut dalam segala keasyikan maksiat yang mendodoikan nafsuku...aku hilang pegangan dan campakkan segala kefahaman ku demi memenuhi kehendak NAFSU........benarlah sabda Rasulullah,musuh yang paling berat dan hebat adalah NAFSU kita sendiri.....berada begitu hampir denganku hingga aku tidak mampu menariknya keluar dari diriku dan ku henyak-henyakkannya agar tidak menguasaiku...hanya IMAN mampu menundukkan NAFSU...hanya ISLAM mampu menundukkan NAFSU......aku ingin tingkatkan IMANku dan ingin menjadi insan yang benar-benar seorang ISLAM dan MUSLIM.....agar NAFSUku ini akan tertunduk akur dengan KEESAAN Allah s.w.t.....semoga peluang untuk aku berubah masih terbentang luas..aku yakin,aku perlu sentisa berusaha untuk berubah dan jangan pernah putus asa....selagi dunia belum tiba ke penghujunya...selagi itu pintu TAUBAT masih terbuka untuk aku...insyaallah...aku PERLU lebih gigih dan sabar....kunci dalam segala usaha yang ku lakukan ini....aku yang terlalu banyak dosa dan noda...aku ingin mati dalam keadaan berIMAN dan berTAQWA padaNYA...aku ingin menangis untuk merasai nikmat IMAN dan ISLAM..aku ingin menitiskan air mata dalam khusyuk solahku...aku ingin berteleku berbicara dengan Allah dalam doaku...aku ingin merasai semua itu.......lembutkanlah hati ini ya ALLAH.....aku mohon padaMU...hanya Engkaulah tempat aku bermohon petunjuk dan hidayah.....



No comments:

Post a Comment