Saturday, February 11, 2012

era baru : wan nur amani

Alhamdulillah...perkataan pertama yang terpacul dari bibirku pada suatu petang yang hening tanggal 8 januari 2011....tanpa ku sangka,air jernih mengalir dikelopak mata dan membasahi pipi....tidak dapat digambarkan perasaan ketika itu...hanya kepadaNYA aku kembali meluahkan perasaanku....setelah hampir 12 jam isteriku bertarung sakit....akhirnya,segala kesakitan ditanggungnya selama ini terurai dengan tangisan anak kecil itu....aku lihat isteriku tersenyum lemah dan payah namun tersirna kegembiraan menjadi seorang ibu...mungkin pada saat itu,dia telah dapat merasai bagaimana perasaan ibunya suatu ketika dahulu melahirkan dirinya....

tanpa berlengah,aku terus melaksanakan sujud syukur dengan linangan air mata gembira...sungguh,tidak dapat digambarkan perasaanku saat itu...terasa bagaikan mimpi dan sedang terawang-awang di bumi nyata ini..hanya padaNYA selayaknya aku sujud tanda kehambaanku dan tanda syukurku kepadaNYA...selang beberapa minit,sedang aku menunggu di ruang menunggu,jururawat telah memanggilku untuk mengazan dan megiqamatkan ankanda kami yang tercinta...telah hampir 9 bulan kami menanti dan berbualnya dari luar dan hari ini kami telah dapat mendengar teriak tangis anak comel ini...doa kami hanyalah semoga anak ini akan menjadi mujahidah solehah yang akan menjadi saham kami di akhirat kelak...baru hari ini,aku telah merasai nikmat menjadi seorang ayah...namun aku tahu,saat ini juga tanggungjawabku telah bertambah...jawabnya,aku perlu lebih matang dalam menghadapi kehidupan mendatang...

kami dah berbincang untuk meletak anak kecil kami ini dengan pelbagai nama namun akhirnya kami telah memilih nama wan nur amani bt wan mohd basyir.....nur yang membawa maksud cahaya dan amani pula bermakna ketenanganku@cita-citaku....semoga anak kecil ini akan menjadi cahaya ketenangan buat kami dunia dan akhirat,insyaallah....kini bermulalah era baru dalam kehidupan keluarga kami...



seusai dilahirkan

nk cakap apa tu??

sama ok!!!

sayang amani...

rileks je....

senyum pulak ye...

trademark tangan keluar....

No comments:

Post a Comment