Friday, December 14, 2012

~10.12.10 - 10.12.12~

sungguh indah kata cinta.
mengusik hati sang teruna & dara.
tidak ada cinta tanpa kasih sayang.
tiadalah manusia tanpa rasa cinta.

namun ia tetap tiada ertinya.
jika tanpa limpahan kasih dan cintaNYA.



-------------------------------------------------------------------------------
mainkan lagu dibawah sambil baca ye..:)


buat isteriku yang amat aku cintai Nur 'atiyah...semoga kita dapat terus hidup bersama hingga ke syurga...berusaha bersama-sama perbaiki kelemahan dan perbetulkan kesilapan...semoga cinta kita diredhaiNYA..

suatu ketika yang aku masih ingat

aku masih ingat suatu ketika dahulu..aku selalu membayangkan untuk menyunting bunga di taman yang cukup indah...kerna aku pasti disana terdapat pelbagai jenis bunga yang cantik dan harum..bagiku sahibah MATRI adalah yang terbaik..
sehingga kini aku masih beranggapan begitu..kerna mereka wujud di taman seindah itu(MATRI)..sering dijaga rapi dengan tarbiyyah,sering dibajai dengan iman dan taqwa, sering disirami peringatan jua teguran..semuanya cukup sempurna untuk menjadikan mereka sekuntum bunga yang mekar cantik dan indah.

dan aku juga selalu membayangkan diriku ini yang tidak layak menyunting sebarang bunga ditaman itu kerna aku hanya sang pekebun yang senantiasa dipaliti lumpur dan kotornya jahiliyyah..aku hanya mampu melihat dikejauhan dan mendoakan agar mereka dipetik insan selayaknya.

Itu hanyalah pandangan aku sewaktu aku masih bersekolah dulu kerna ruang lingkup aku hanyalah MATRI selama 5 tahun itu. Hakikatnya bunga yang cantik memang ada di taman yang indah namun tetap ada dikalangan lalang. Semuanya cantik ciptaan Allah s.w.t dan manusia itu cantik kerna akhlak dan taqwanya. 

Alhamdulillah kerna Allah telah beri yang terbaik buat diriku. Takdir Allah membatasi segalanya..andaian dan bayangan tiada yang jadi mustahil dengan izinNYA..sekuntum bunga yang cantik dipandangan mataku..aku gagahi untuk menyuntingnya menjadi peneman hidupku..menemani perjalanan hidupku mencari cinta sejati,cinta Illahi..dia adalah pelengkap hidupku..dan aku berharap ia tetap setia disisiku hingga aku bertemu tuhanku...

kini 2 tahun telah berlalu..aku sangat bahagia hidup bersamanya..susah dan senang dihadapi bersama..ramai juga teman yang bertanya kepayahan dan jerihnya rumahtangga..aku katakan pada mereka yang pahit itu kadang beri bahagia..tanpa pahit kita mungkin tidak akan kenal erti manis..terima kasih buat kaum keluarga,teman-teman yang senantiasa mendoakan kami..sungguh kami amat menghargainya..hanya Allah sahaja yang tahu betapa rasa beruntungnya kami punya kenalan seperti kamu semua...semoga Allah redha dengan kita dunia dan akhirat..

sayang awk sangat kerana Allah..:)


lagu buat Nur'atiyah




-2010-


-2011-


-2012-


No comments:

Post a Comment